Friday, July 23, 2010

'Nantikan kuliah seterusnya.' - Ustaz Syazwan

23 Julai, Universiti Malaya : Kuliah Mega Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) telah bermula hari ini, Jumaat di Surau Akademi Pengajian Islam UM (APIUM). Kuliah ilmu yang bertajuk 'Peribadi Muslim Unggul' itu dihadiri seramai lebih 200 orang mahasiswa dari pelbagai fakulti yang bermula sebaik sahaja selesai solat maghrib di surau tersebut.

Ahmad Syazwan Muhammad Hassan dalam kuliahnya menegaskan bahawa setiap dari kita harus sedar betapa pentingnya kita menuntut ilmu dan beramal dengannya serta tahu apa tugas kita selaku hamba dan khalifah. Tambahnya lagi, kita haruslah mengamalkan setiap yang diajar oleh Islam bukan sahaja ibadat umum dan khusus malahan meliputi seluruh aspek kehidupan duniawi kita.

Kehadiran ramai mahasiswa dalam kuliah tersebut dilihat satu perkara positif dalam usaha PMIUM untuk sama-sama mengajak seluruh mahasiswa sama-sama 'amar ma'ruf wa nahi munkar' iaitu menyeru kepada perkara baik dan mencegah perkara kemungkaran selain meneruskan lagi Kempen Etika Berpakaian.

"Ini baru permulaan, saya menyeru kepada sahabat-sahabat sekalian untuk hadir pada Kuliah Mega Presiden PMIUM seterusnya. Nantikannya.", kata Ahmad Syazwan di akhir pengisian kuliahnya.

4 comments:

  1. bagus buat kuliah berkala,turun kolej-kolej

    ReplyDelete
  2. Ko layak ke pakai gelaran Ustaz..?

    ReplyDelete
  3. ye ke 200...tgk kat gmbr tu...mcm xsmpai 20 pn...hehe..jgn mrh k...

    ReplyDelete