Friday, July 23, 2010

PMIUM Rakam Tahniah Kepada Dua Pemimpin Negara


23 Julai, Universiti Malaya: Persatuan Mahasiswa Islam Universtiti Malaya (PMIUM) menerusi Setiausahanya, Mohd Syafiq Badrishah merakamkan ucapan tahniah kepada Perdana Menteri Malaysia ke-6, Datuk Seri Utama Najib Tun Abdul Razak yang menyambut ulang tahun kelahirannya ke-57 hari ini, 23 Julai 2010. Datuk Seri Najib lahir pada 23 Julai 1953, 4 tahun sebelum tanah air tercinta merdeka.

“Saya mewakili PMIUM merakamkan ucapan tahniah kepada PM Najib atas ulang tahun kelahirannya dan kami mendoakan agar Datuk Seri panjang umur dan dirahmati Allah s.w.t. sepanjang kehidupan Datuk Seri.”, kata Mohd Syafiq Badrishah yang juga Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) Sesi 2009/2010.

Sementara itu, Presiden PMIUM, Ahmad Syazwan Muhammad Hassan merakamkan jutaan tahniah kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang telah menerima seorang menantu lelaki Sabtu lalu. Puteri bongsu beliau, Nik Asma’ Salsabila Nik Abdul Aziz selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya, Asyraf Zainuddin yang berasal dari Terengganu.

Majlis yang dihadiri ramai tetamu dari pelbagai agama, bangsa dan kaum itu diraikan di Masjid Pulau Melaka, bersebelahan rumah Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Pernikahan itu dinikahkan sendiri oleh Menteri Besar Kelantan itu.

“Saya mengucapkan tahniah kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz kerana menerima seorang menantu untuk puteri bongsunya itu dan semoga kedua mempelai itu berkekalan hingga akhir hayat serta sentiasa dilindungi Allah.”, ujar Ahmad Syazwan yang berasal dari Kelantan.

Nik Asma’ lepasan Ijazah dalam bidang undang-undang di Universiti Al-Azhar Mesir, manakala suaminya juga berkelulusan diperingkat Ijazah dalam bidang Syariah di Jordan. Ahmad Asyaf juga anak kepada pemaju perumahan terkenal di Terengganu. - UMtoday

1 comment:

  1. byolkan kesalahan ni..ni asma bukan lepasan universiti al azhar...beliau lepasan UIAM...

    ReplyDelete